Forum   Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[mkI][C5] Aktywacja tempomatu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Aktywacja/dezaktywacja funkcji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
proBIELANY
Użytkownik



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:39, 31 Mar 2011    Temat postu:

Dokładnie,
u mnie sprawa tempomatu niestety ale zakończona. BSI nie obsłuży regulacji przepustnicy.
Ale jest nadzieja dla MKI, po 2003r. Od tej daty podobno wszystkie mają możliwość aktywacji tempomatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoorek
Użytkownik



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piątnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:54, 31 Mar 2011    Temat postu:

Nie wiem, jak jest z tym BSI, ale u mnie (w szwagra c5 też) jest gaz na lince i tempomaty fabryczne działają. Poza tym, podczas jazdy na tempomacie pedał gazu "sam" nie chodzi, więc to jest obsługiwane z pominięciem pedału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
proBIELANY
Użytkownik



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:07, 31 Mar 2011    Temat postu:

Jeżeli tempomat był fabrycznie założony to dlaczego miałby nie działać?
U siebie chciałem dołożyć, i niestety ale moje BSI nie obsłuży tempomatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yoorek
Użytkownik



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piątnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:18, 31 Mar 2011    Temat postu:

Wiem, tylko ktoś tam wcześniej pisał, że jeśli gaz "na linkę" to tempomat nie może działać. A tak poza tym, to bardzo dziwne, że auto z automatem nie może mieć opcji tempomatu...Przecież to bardziej wskazane, niż w skrzyniach manualnych. To już pewne, że przyczyna leży w BSI?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grajgul
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:49, 31 Mar 2011    Temat postu:

wszystkie citroeny mają pedały na lince ;-P Chodzi o to że gdy zajrzycie pod deskę zobaczycie linkę. Poszczególne samochody różnią się tylko tym że linka albo idzie do potencjometru, albo bezpośrednio do przepustnicy. Jeżeli samochód jedzie na tempomacie i kierowca naciśnie pedał gazu samochód reaguje na naciśnięcie, po puszczeniu pedała samochód zwalnia do prędkości którą ma zadany tempomat. Dodam że u mnie (2002r. 2.0 HDi montaż tempomatu przebiegł bezproblemowo)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
proBIELANY
Użytkownik



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:26, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Jak pozałatwiam sprawy z mieszkaniem to będę zmieniał na conajmniej 2007r C5, może i mkIII. Nie odpuszcze, muszę mieć tempomat Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radlom
Użytkownik



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagłębie Miedziowe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:00, 21 Kwi 2011    Temat postu:

Jak dobrze pozaglądasz to nie trzeba nic rozbierać i zobaczysz pod obudową filtra powietrza trochę z boku jest ten rezystor a na nim linka od pedału przyspieszenia. Taka prostokątna kostka a z niej wychodzi mechanizm obrotowy na którym jest zamocowana linka i poprzez naciąg linki zmienia się położenie tej rolki i tym samym wartość rezystancji która powoduje zmianę prądu i to idzie do BSI. W nowszych autach rezystor jest zintegrowany z pedałem - układ bez linki.



[link widoczny dla zalogowanych]

Pedał z linką



[link widoczny dla zalogowanych]

Czujnik/rezystor przyspieszenia nr 25 - chyb,a chociaż w realu wygląda faktycznie trochę inaczej, ale nic innego nie udało mi się znaleźć



[link widoczny dla zalogowanych]

Pedał z rezystorem zintegrowanym


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez radlom dnia Czw 16:34, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
proBIELANY
Użytkownik



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:19, 21 Kwi 2011    Temat postu:

No to przy wolnej chwili zajrze tam i zobaczę jak to wygląda.
Fotki musisz wstawić jweszcze raz, bo nie widać ich ( chyba, że tylko u mnie tak jest ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazkaz
Użytkownik



Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bytom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:36, 24 Mar 2012    Temat postu:

witam forumowiczow.w sprawie tempomatu.oto moja historia.kilka godzin pracy w lexi ,pare godzin pracy przy samochodzie i czujnikach i w koncu eureka.zadzialal.pokolei :gdy w lexi robilem test globalny zapalala sie kontrolka esp na zegarze po nr vin wiem ze esp nie posiadam .na jakims forum peugeota wyczytalem ze gdy esp nie dziala tempomat rownierz.znalazlem w kalkulatorze bsi ze mam wlaczone esp.po telekodowaniu i wylaczeniu esp .ku mojej radosci tempomat zaczal funkcjonowac.przez jakiegos osla ktory ta funkcje wlaczyl spedzilem mnostwo godzin przed kompem i wypadlo mi mnostwo wlosow.moze komus ta informacja bedzie przydatna pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jx123jx
Użytkownik



Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 24 Kwi 2012    Temat postu:

Podepne się do tematu
Mam C5 z 2005 Lift 1,8 16v 116km
-Przy pedale hamulca mam wtyczkę z 4rema kablami(a więc nie trzeba dokładać włacznika)
-pedał gazu elektroniczny(nie linka)
-przepustnica elektroniczna
- tempomat(manetka) założona
Wszystko tak jak powinno być cacy.

Podłańczam pod Le...ie
Ale gdy wejde w BSI mam
-> obecność i typ regulacji prędkości pojazdu
-> naciskam enter i wyskauje mi regulacja i ograniczenie prędkości
-> naciskam telekodowanie
-> i wyskakuje mi zapis jest możliwy ale zabezpieczony przez kod dostępu.
5 cyfrowy kod. Czy ktoś zna jaki jest kod? aby włączyć ten tempomat???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
proBIELANY
Użytkownik



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:58, 24 Kwi 2012    Temat postu:

03114

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jx123jx
Użytkownik



Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:06, 24 Kwi 2012    Temat postu:

Super dzięki sprawdziłem działa.
Ale mam koleny problem po włączeniu
-regulacja i ograniczenie prędkości
Na wyswietlaczu widze ustawienia prędkości tępomatu ale cały czas mam na nim OFF nie można wprowadzić ustawień do pamięci komutera, zmieniam tylko parametr prędkości.

Nie mam aktywnego (w sterownie regulatora prędkości)
zwiększanie wartości zadanej prędkości-nieaktywny
zmniejszanie wartości zadanej prędkości-nieaktywny
przełączanie w stan czuwania regulacji/ograniczenie prędkości-nieaktywny
aktywne jest
stan regulacji/ograniczenia prędkości-ograniczonie prędkości włączone

Znalazłem je w le...i w Wtrysku (bodajże) po wybraniu typu silnika (pisze mi ze nie rozpoznał danego sterownika ale klikam dalej) i są tam te opcje ale są wyłączone, gdy je włącze i zrobie telekodowanie mam brak komunikacji z kalkulatorem.

Jak je właczyć???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oesd
Użytkownik



Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:22, 24 Kwi 2012    Temat postu:

Witam,

Fajnie to ktoś zebrał na innym forum dla MK1 2001+. Gdzie pedał jest z linką:
1. Sprawdzam czy mam wtyczkę (czerwoną)-jeśli nie mam to kończę zabawę, natomiast jeśli jest to robię kolejne punkty
2. Kupuję czujnik (tempomatu 72 zł ASO- i wpinam go w miejsce oznaczone na schemacie (przed tym drugim czujnikiem)
3. Kupuje manetkę tempomatu i montuję ją w kolumnę kierownicy
4. 5. Aktywuję usługę odpowiednim interfejsem
6. Cieszę się nową rzeczą

453437 - stycznik tempomatu (do czerwonej kostki)

453452 - włącznik stop (już jest w aucie)

453412 - zapinka mocująca stycznik

a w nieco nowszych egzemplarzach jest tak:

453440 - zintegrowany, podwójny włącznik stopu i tempomatu (w egzemplarzach od 4 listopada 2002)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez oesd dnia Wto 22:25, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek_Spy
Użytkownik



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:14, 29 Sie 2012    Temat postu:

można ale nadal nie wiem jaki masz silnik itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chemas86
Użytkownik



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:41, 26 Lut 2013    Temat postu:

Witam,
Więc tak mam już uaktywnione w BSI i kalkulatorze, manetka bez limitera, czujniki pod pedałami, 4-5 bieg, ponad 50km/h i co? Nie działa! Więc postanowiłem zrobić test kontrolek i co mi się pokazało?
FOTKA: paintball.kaszuby.pl/autoinstalator/kontrolki.JPG
(niestety nie mogę opublikować zdjęcia w poście ze względów polityki forum) za ponad 24h może już sie da to dodać, a tym czasem jest tylko adres)
i niestety niema kontrolki od tempomatu. Czy koledzy się orientują czy to kwestia wyświetlacza czy jak jest nie aktywny to nie zapali się?
Dadam tylko że mam Berlingo 2004 multispace z MODUTOP 2.0 HDI 90KM, manetka była od początku, a i żadne błędy nie wyskakują co do tych opcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Aktywacja/dezaktywacja funkcji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin