Forum   Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Adaptacja tempomatu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czas221163
Użytkownik



Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:50, 09 Cze 2014    Temat postu: Adaptacja tempomatu

W pierwszych słowach tego postu chciałbym wszystkich bardzo gorąco powitać. Jestem tu po raz pierwszy, więc proszę o łagodniejsze spojrzenie na mą osobę. Niedawno stałem sie szczęśliwym posiadaczem Citroena C3 rocznik 2011 tj po liftingu. Istotne - skrzynia manualna. Cała zabawka działała poprawnie do momentu, kiedy to stwierdziłem, że 100km/h przy 3000 obrotów to zdecydowanie za mało. Ponieważ mam dużo tras silnik przy ludzkoch 130 km/h na autostradzie stawał się zbyt głośny. Niewiele myśląc wymieniłem wałek piątego biegu na dieslowski. Efekt - a jakże jest 120 km/h przy 3000 obr/min. Tylko przy okazji tempomat przestał działać na 5-tym biegu. Na czwartym chodzi poprawnie. Po zasięgnieciu języka, przekopaniu internetu pojawiła sie diagnoza - prędkość pojazdu pobierana z czójników ABS nie odpowiada obrotom silnika dla tej prędkość. I teraz zasadnicze pytanie - czy jest jakaś możliwość adaptacji, synchronizacji czy przemapowania i czego ( BSI, czy może czegoś innego - kalkulatora wtrysku czy może jeszcze czegoś innego) aby przynajmniej na 5-ce załaczyć tempomat? Uprzedzam pytania - ASO sie poddało. Smile Acha - i rozwiązanie pod tytułem powrotu do poprzedniego wałka też raczej odrzucam. Z góry dziękuję za konstruktywne porady.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czas221163 dnia Pon 16:52, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sołtys_Elbląga
Użytkownik



Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:17, 10 Cze 2014    Temat postu:

ASO się poddało bo tego nie zrobią. Temat jest do zrobienia ale nikt nie będzie robić nowej "mapy" dla tempomatu bo to zbyt spore koszta. Obroty i prędkość są przypisane dla danego silnika i danej skrzyni i tak poszło seryjnie. Po prostu nie zrobisz nic. Jak wstawisz skrzynię od diesla to nawet na czwartym biegu nie włączysz tempomatu, to nie passat, którego poskładasz z pięciu aut i pojedzie jak nowy.
Sterownik nie wie co się dzieje, sprawdza się to wtedy, kiedy ślizga Ci się sprzęgło np pod górkę, wtedy tempomat też się wyłącza bo dane idące do sterownika są niespójne. Sprawdź z ciekawości jaki bieg widzi na tej nowej piątce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sołtys_Elbląga dnia Wto 13:17, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czas221163
Użytkownik



Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:05, 10 Cze 2014    Temat postu:

Witam,
Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbym jeszcze zapytać jak ściągnąć obecną mapę? Jeśli już ją ściagnę do pliku, to mam nadzieję, ze sobie poradzę z mapą.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czas221163
Użytkownik



Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:06, 10 Cze 2014    Temat postu:

A co do biegu sprawdzę jutro i dam odpowiedź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czas221163
Użytkownik



Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:10, 10 Cze 2014    Temat postu:

J jeszcze jedno pytanie. Jeślibym zadeklarował zamiast obecnej skrzyni skrzynię diesla, to na piątym biegu tempomat powinien być. Ponieważ prędkość jest brana z ABS więc licznik powinien wskazywać właściwą prędkość. A tempomatu na 4-tym bięgu bym nie używał. Czy są jakieś przeciwskazania do takiego podejścia?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sołtys_Elbląga
Użytkownik



Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:56, 11 Cze 2014    Temat postu:

Napiszę Ci tak, Ty ani ASO w całej Polsce tego nie zrobicie. Przełożenia biegów są zapisane w sterowniku silnika dla danej skrzyni, danego silnika i danej budy (waga pojazdu) i poszło tak seryjnie. Ani lexią czy tam planetem nie ogarniesz tego, Zdzichu z garażu też tego nie zrobi, nie słyszałem o nikim w Polsce żeby zajął się tym. Poczytaj o autach sprowadzanych, VW składają na potęgę a francuzów się boją bo Ci się przykładają do szczegółów. Ja żyję z francuzów a kolega z VW. Inne auta mają tak, że tempomat włączysz powyżej 40km/h, ściągasz czujnik sprzęgła, wciskasz te sprzęgło i auto wchodzi na obroty, a Francuz mimo swojej opinii postarał się i to bardzo, dzięki czemu np przy tym ślizgającym sprzęgle nie upalisz sobie jego. Ściągnięcie tej tzw mapy skrzyni do pliku też jest ciężko dostępne. We Francji jak najbardziej Ci to zrobią, zakup sprzętu w Polsce jest nieopłacalny ponieważ się trafią ze trzy osoby na 10 lat.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to zakup diesla, mimo opinii o kosztach itp możesz trafić perłę. Sam naprawiam sporo takich kwiatków ale 90% klientów to przyjechali od handlarzy z Niemiec lub pobliskich komisów. Osobiście swoim zrobiłem ponad 20.000KM i włożyłem w niego 26zł w czujnik pedału hamulca oraz standardowe takie jak oleje czy filtry. Mogę Ci usunąć fapa, podnieść kucy ale nie ustawić tempomat, jeżeli ktoś w PL się tym zajmie i zrobi to profesjonalnie to płacę za Ciebie. Skoro masz 2011 rocznik, to sprzedaj i kup coś w dieslu. Taki 2.0HDI przy 3000 obr ma około 170km/h. Kupujesz tego 135 konnego, czipujesz lub nie na 160 kucy i nie martwisz się o nic prócz o paliwo i wymianę oleju. Te mocniejsze seryjnie nie cieszą się taką bezawaryjnością. W te FAPy też nie wierz, że wymiana kosztowna itp. Po prostu albo się z tym pogódź albo kup diesla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czas221163
Użytkownik



Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:56, 11 Cze 2014    Temat postu:

Witam, Bardzo dziękuję za odpowiedź i chyba przyszła pora zamknąć temat. Jeszcze raz badzo dziękuję za informację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin