Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wald0
Użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:44, 25 Cze 2012 Temat postu: Jak zdiagnozować cewkę zapłonową? |
|
|
Witam
Mam pytanie czy da się lexią jakoś zdiagnozować cewkę zapłonową?
Mój konkretny przypadek to C5 1.8 EW7J4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
proBIELANY
Użytkownik
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:58, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Masz jedną cewkę czy kilka pojedyńczych?
Co chcesz w niej zdiagnozować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wald0
Użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:20, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
proBIELANY napisał: | Masz jedną cewkę czy kilka pojedyńczych? |
Zespoloną (wewnętrznie to zgaduję, że to dwie cewki)
np Beru 0040100348
(dałbym linka ale za świeżak jestem i nie pozwala formularz forum)
Cytat: | Co chcesz w niej zdiagnozować? |
Otóż zdarzyło mi się, że zaczął palić na 3 cylindry.
Nagle ni stąd ni zowąd zdechł jeden gar
Kontrolka silnika zaczęła migać (wcześniej i tak się paliła z powodu (p0420 katalizator niewystarczający)
Ponieważ zdarzyło się to na autostradzie to jechałem na 3 garach do zjazdu jakiś kwadrans (na LPG i benzynie tak samo = 3 gary).
Po zgaszeniu i po odpaleniu za kilknascie minut chodził już normalnie - czyli sam się naprawił, co mnie bardziej martwi niż cieszy.
I chodzi dobrze od przedwczoraj (140 km)
Świece sprawdzone - ok.
Chciałbym jakoś zweryfikować cewkę, żeby po pierwsze nie powtórzyła się taka draka, a po drugie znaleźć przyczynę zapalania się p0420 - być może zapłony wypadają regularnie ale nie zauważam tego.
P0420 po skasowaniu zawsze wraca za 2 lub 3 dni, podczas jazdy, kiedy się rozgrzeje. Auto jeździ codziennie około 70km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
proBIELANY
Użytkownik
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:12, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Znalazłem opis Twojego błędu, i wcale nie musi być to cewka.
Catalyst System Efficiency Below Threshold
What does this mean?
OBD Code P0420refers to
The catalytic converter has an oxygen sensor in front and behind it. When the vehicle is warm and running in closed loop mode, the upstream oxygen sensor waveform reading should fluctuate. The downstream O2 sensor reading should be fairly steady. Typically the P0420 code triggers the Check Engine Light if the readings of the two sensors are similar. This is indicative of (among other things) a converter that is not working as efficiently as it should be (according to specs). It is part of the vehicle emissions system.
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0420
You will likely not notice any drivability problems, although there may be symptoms.
Causes
Possible causes of OBD code P0420
A code P0420 may mean that one or more of the following has happened: Leaded fuel was used where unleaded was called for An oxygen sensor is not reading (functioning) properly The engine coolant temperature sensor is not working properly Damaged or leaking exhaust manifold / catalytic converter / exhaust pipe Retarded spark timing The oxygen sensors in front and behind the converter are reporting too similar of readings
Possible Solutions
Some suggested steps for troubleshooting a P0420 error code include: Check for exhaust leaks at the manifold, pipes, catalytic converter. Repair as required. Use a scope to diagnose the oxygen sensor operation (Tip: The oxygen sensor in front of the catalytic converter normally has a fluctuating waveform. The waveform of the sensor behind the converter should be more steady). Inspect the downstream heated oxygen sensor (HO2), replace if necessary Replace the catalytic converter One thing to note is that many vehicle manufacturers offer a longer warranty on emissions-related parts. So if you have a newer car but it's out of it's bumper-to-bumper warranty, there still may be warranty on this type of problem. Many manufacturers give a five year, unlimited mileage warranty on these items. It's worth checking into. See also: P0420.com - P0420 Help
Pozatym po podłączeniu lexii w kalkulatorze wtrysku powinno Ci pokazać na którym z cylindrów wypada Ci zapłon. O ile to on. U mnie było identycznie jak u Ciebie a problemem były zablokowane 2 wtryskiwacze benzynowe. Też mi pokazywało błąd wypadania zapłonu na 1 i 3 cylindrze. Wymieniłem świece, potem cewka, w końcu katalizator i dalej nie było poprawy. Wymiana wtryskiwaczy pomogła. Zamiast ładować się w koszta nowej cewki spróbuj najpierw od kogoś podmienić i zobaczysz czy to to. Sprawdź też czujnik temp. powietrza, ciśnienie w kacie. Porób screeny z kalkulatora wtrysku i zobaczymy co Ci wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez proBIELANY dnia Pon 18:15, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spidi
Użytkownik
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:01, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdź też miejsca połączenia wtryskiwaczy i przewodów od instalacji gazowej, które dezaktywują wtryski kiedy jedziesz na gazie. Ja miałem taki przypadek, że jeden wtryskiwacz nie chodził bo przewody były nieudolnie przylutowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|